اشراق
اشراق
درخشش نوری است،که در باطن آدمی تجلی میکند,میدرخشد و حقایق دیده میشود

قدرت تنفس

 

کوکیو-ریوکو  Kokyu-Ryoku

ترکیب کردن احساس، تنفس و ریتم برای تمرکز قدرت

قدرت تنفس موقعی بوجود می آید که نیروی متمرکز شده در یک نقطه با حریف تماس پیدا می کند. در این مرحله عوامل روحیه و ریتم (زمان سنجی) دارای اهمیت اصلی می باشند. منظور از روحیه چگونگی "خالی یا تهی" شدن می باشد. شما باید احساس اینکه "باید سعی کنم این کار را انجام دهم ... باید آن کار را انجام دهم ..." را از دست بدهید و آرامش و سکوت را جایگزین آن کنید. در این صورت قادر خواهید بود که حرکت افراد دیگر را بخوانید و جریان انرژی را درک کنید. سپس به طور طبیعی احساس خواهید کرد که خط حمله شما چگونه خواهد بود.

به این طریق شما می توانید از سرعت و ریتم های مختلف استفاده کنید، نه با حرکت کردن با سرعت ثابت، بلکه با انتخاب سرعت و ریتمی که کارایی بیشتری با موقعیت بین شما و مهاجم دارد. ریتم، نتیجه طرز تنفس کشیدن خودتان است. با بیرون دادن و درون دادن به موقع نفس، ریتم تنفس بوجود می آید. وقتی که احساس،تنفس و ریتم با هم ترکیب شوند کوکیو-ریوکو یا قدرت تنفس پدید می آید.

برای بدست آوردن قدرت تنفس لازم نیست تمرینات خاصی را انجام دهید، چون قدرت تنفس چیزی است که از درون خودتان بیرون می آید. اگر تمرینات خود را به طور دائم و صحیح انجام دهید، در نهایت متوجه "قدرت تنفس" خود خواهید شد. به محض این که متوجه قدرت تنفس شدید، با ادامه یادگیری آن، استفاده از آن را افزایش خواهید داد، تا جایی که بالاخره این قدرت دائمی خواهد شد. وقتی که این اتفاق حادث شود، چیزی را که پرفسور ووشیبا آن را "با جهان یکی شدن" می نامد تجربه خواهید کرد.

برگرفته از کتاب TOTAL AIKIDO the master course, Gozo Shioda



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 فروردين 1390برچسب:, توسط مهدی لبافی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.